chiefrie سرگرمی سرگرمی بیا تو بخندیم

chiefrie: سرگرمی سرگرمی بیا تو بخندیم کارتون منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار بین الملل ترامپ نیز مانند اوباما و بوش در برابر طالبان در افغانستان عقب‌نشینی می‌کند

    روزنامه نیویورک تایمز نوشت، دولت دونالد ترامپ در رویکردی که پیشتر سابقه اجرای آن در دولت‌های باراک اوباما و جورج دبلیو بوش مشاهده شده است بود، از نظامیان افغان

    ترامپ نیز مانند اوباما و بوش در برابر طالبان در افغانستان عقب‌نشینی می‌کند

    ترامپ نیز مانند اوباما و بوش در برابر طالبان در افغانستان عقب نشینی می کند

    عبارات مهم : آمریکا

    روزنامه نیویورک تایمز نوشت، دولت دونالد ترامپ در رویکردی که پیشتر سابقه اجرای آن در دولت های باراک اوباما و جورج دبلیو بوش مشاهده شده است بود، از نظامیان افغان مورد حمایت آمریکا در افغانستان خواسته از مناطق کم جمعیت تر این کشور عقب نشینی کنند که این باعث کنترل مجدد طالبان بر مناطق وسیعی از افغانستان می شود.

    به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکردند به نیویورک تایمز گفتند: این رویکرد در یک بخش قبلا فاش نشده از استراتژی جنگی که دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا سال گذشته اعلام کرد، توضیح داده شده است است.

    هدف از این رویکرد محافظت از نظامیان ارتش افغانستان در برابر حملات خطرناک تری که در مناطق دور افتاده و آسیب پذیرتر متوجه آنها می شود، اعلام شده است است تا آنها را بر شهرها و مناطق پرجمعیت تر و بزرگتر متمرکز بسازد.

    ترامپ نیز مانند اوباما و بوش در برابر طالبان در افغانستان عقب‌نشینی می‌کند

    این رویکرد عقب نشینی مشابه با استراتژی هایی است که در دوره دولت های جورج دبلیو بوش و باراک اوباما در پیش گرفته شد.

    این عملا تضمین می کند که شبه نظامیان طالبان و دیگر گروه های شبه نظامی تسلطشان بر مناطقی که قبلا تصاحب کرده بودند را ادامه می دهند و دولت تنها کنترل بر شهرهای مهم و بزرگ نظیر قندهار، قندوز، مزار شریف و جلال آباد را تامین می کند.

    روزنامه نیویورک تایمز نوشت، دولت دونالد ترامپ در رویکردی که پیشتر سابقه اجرای آن در دولت‌های باراک اوباما و جورج دبلیو بوش مشاهده شده است بود، از نظامیان افغان

    این رویکرد عقب نشینی نشان می دهد که دولت افغانستان هنوز به توانایی تامین امنیت مناطق دورافتاده و روستایی نرسیده است.

    طی سال های گذشته با آمدن و رفتن گروه های متفاوت نظامیان آمریکایی و ناتو، دولت افغانستان به تدریج مجبور به عقب نشینی از بخش هایی از اراضی این کشور به نفع طالبان شده است که همین موجب می شود که نتوان فعلا نهایی جهت جنگ در افغانستان متصور بود.

    این روش عمدتا بر میل به دولت افغانستان جهت عقب بردن نیروهایش متکی بوده است.

    ترامپ نیز مانند اوباما و بوش در برابر طالبان در افغانستان عقب‌نشینی می‌کند

    با این حال یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت: تعدادی از فرماندهان ارتش افغانستان در برابر این تلاش های آمریکا مقاومت کرده و گفته اند که این موجب می شود بعضی مردم محلی احساس کنند که به آنها خیانت شده است است.

    محمد کریم اتل، یک عضو شورای استانی هلمند گفت: رها کردن مردم در وضعیتی که به خواستشان احترام گذاشته نشود نقض حقوق بشر هست. این بدترین نقطه ضعف دولت است که نمی تواند امنیت را تامین کرده و به پرسشها مردم دسترسی داشته باشند.

    روزنامه نیویورک تایمز نوشت، دولت دونالد ترامپ در رویکردی که پیشتر سابقه اجرای آن در دولت‌های باراک اوباما و جورج دبلیو بوش مشاهده شده است بود، از نظامیان افغان

    از مجموع 407 ناحیه افغانستان دولت این کشور 229 ناحیه را تحت کنترل دارد و برآورد شده است که طالبان 59 ناحیه را در دست دارد. 119 ناحیه باقی مانده نیز طبق گفته دفتر بازرس خاص کل بازسازی افغانستان “سیگار” مابین دو طرف، مورد مناقشه است.

    با این حال حمدلله محب، سفیر افغانستان در آمریکا با این مساله که نیروهای آمریکایی و افغان مناطق روستایی را به حال خود رها کرده و در اختیار طالبان داده اند، مخالف است.

    ترامپ نیز مانند اوباما و بوش در برابر طالبان در افغانستان عقب‌نشینی می‌کند

    محب گفت: نیت عقب نشینی نیست بلکه اولویت دادن به تامین امنیت مناطق شهرنشین است تا بعدا نیروهای امنیتی اجازه تمرکز بر مناطق روستایی را پیدا کند.

    هر هفته تقریبا صدها نظامی افغان کشته یا زخمی می شوند که اکثرا ناشی از حملات طالبان به ایست بازرسی ها در مناطق دورافتاده است.

    تنها در سال گذشته تعداد سربازان، ماموران پلیس، خلبان ها و دیگر نیروهای امنیتی افغان براساس اعلام سیگار به میزان حدود پنج درصد کم کردن یافته است.

    پل ایتن، یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که در جریان حمله آمریکا به عراق مسئول آموزش نیروهای عراقی بوده گفت: این اوضاع تنش بسیار جدی به وجود می آورد چون شما شاهد از بین رفتن چشمگیر جان انسان و از بین رفتن منابع مالی است.

    ایتن اظهار کرد که رویکرد وادار کردن نظامیان افغان به ترک مناطق کم جمعیت و عقب نشینی به سمت شهرها یک رویکرد منطقی جهت تامین امنیت شهرها بوده و در عین حال به دولت افغانستان اجازه می دهد که وقت سیاسی جهت تلاش های صلح با طالبان پیدا کند.

    این استراتژی عمدتا شبیه به روش نظامی باراک اوباما در افغانستان است که بعد از خروج عمده نظامیان خارجی از افغانستان در سال 2014 به کار گرفته شد. سیاستی که در سال 2009 و در دوره ریاست جمهوری بوش نیز به شکل محدود در دره کرنگال افغانستان اجرا شد.

    در دولت اول باراک اوباما و دولت های جورج بوش، پنتاگون مجموعه ای از ایست بازرسی ها در سراسر افغانستان به وجود آورده تا نشان دهد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در مناطق روستایی دورافتاده نیز جنگ را پیاده می کند.

    در سال 2015 دولت اوباما فرماندهان افغان را تشویق کرد که دست از دفاع از بعضی ایست بازرسی های دورافتاده به علت سخت بودن اوضاع امنیتی آنها بردارد.

    یک مقام آمریکایی گفت: ژنرال نیکلسون بعد از آنکه در سال 2016 فرمانده ارشد نظامیان خارجی در افغانستان شد از این ایده حمایت کرد.

    در صورتی که نظامیان افغان اکنون از این مناطق عقب نشینی کنند دفاع از نواحی دورافتاده عمدتا به دوش نیروهای پلیس محلی قرار داده می شوند که عمدتا آموزش های ضعیف تری دیده و خیلی زیاد در برابر خشونت های طالبان آسیب پذیر هستند.

    در بعضی مناطق گزارش شده است که افسران پلیس با طالبان در جهت محافظت از خودشان در برابر حملات معامله کرده اند.

    با این حال هنوز همه حدود 14 هزار نظامی آمریکایی که در حال حاضر در افغانستان حضور دارند به شهرها عقب نشینی نکرده اند.

    تعدادی از آنها که مشغول آموزش و مشورت به نظامیان افغان در جهت روش دونالد ترامپ هستند در پایگاه هایی در شهرهای کوچکتر و مناطق دورافتاده مستقر هستند.

    ترامپ عمدتا خواهان آخر یافتن جنگ در افغانستان بوده و به مشکل توصیه جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا جهت اعزام 4000 سرباز زیاد به افغانستان را پذیرفت.

    دولت ترامپ همچنین به دیپلمات های آمریکایی دستور داده تا جهت مذاکرات مستقیم با طالبان در جهت جان گرفتن دوباره فرایند مذاکرات جهت آخر یافتن این جنگ تلاش کنند.

    دو مقام ارشد طالبان روز شنبه گفتند: این مذاکرات یک هفته پیش در قطر صورت گرفته هست. در صورتی که این مذاکرات اتفاق بیفتند نشان دهنده تغییری بزرگ در سیاست های آمریکا بوده و خروج زیاد نیروهای آمریکایی از افغانستان را ممکن خواهد کرد.

    واژه های کلیدی: آمریکا | اوباما | آمریکایی | عقب نشینی | دولت ترامپ | افغانستان | دونالد ترامپ | مقام آمریکایی | دولت دونالد ترامپ


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار