chiefrie سرگرمی سرگرمی بیا تو بخندیم

chiefrie: سرگرمی سرگرمی بیا تو بخندیم کارتون منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز وب‌گردی کدام کاندیداها لیست اموال خود را اعلام نمی‌کنند؟

    علی‌رغم تصویر العمل مثبت میرسلیم و رئیسی به پیشنهاد قالیباف مبنی بر اعلام عمومی اموال و دارایی‌ها، روحانی و جهانگیری و هاشمی طبا به این پیشنهاد تصویر العمل منفی نشان دادند.

    کدام کاندیداها لیست اموال خود را اعلام نمی‌کنند؟

    به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، همه چیز از دقایق نهایی مناظره فرهنگی-سیاسی جمعه 15 اردیبهشت ماه و پیشنهاد محمدباقر قالیباف، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اعلام لیست اموالشان به مردم در مناظره بعدی شروع شد.
    قالیباف در بخش نهایی صحبت های خود در مناظره فرهنگی-سیاسی گفت: «ما در دولت مردم بر این اعتقاد هستیم که اگر شفافیت و هوشمندی در دولت شکل بگیرد هوشمندی اینکه ما سیستم های هوشمند را جهت اصلاح ساختارها به کار بگیریم و شفافیت از این باب که مردم بر اساس اصل هشتم قانون اساسی نظارت بر مدیران و مسئولان داشته باشند. یعنی بدانند که مدیر دولت و وزرا کجا زندگی می کنند کجا کار دارند و چه کاری انجام می دهند؟ اموالشان چیست؟ من پیشنهاد دارم به همه اعضا که هفته اینده بیاییم لیستمان را به مردم اعلام کنیم. به قوه قضائیه بگوییم که به عنوان نامزد اموالمان چقدر است؟ ثروت همه اعضای دولتمان روشن باشد و این شفافیت معلوم باشد که کجا هستیم فرزندانمان چه می کنند اگر اینگونه شد فساد اینگونه از بین میرود با هوشمند سازی سیستم ها فساد از بین می رود».
    قالیباف دو روز بعد هم در حاشیه ضبط برنامه های تبلیغاتی در شرکت صدا و سیما و در مصاحبه با خبرنگاران توضیحات بیشتری راجع به پیشنهادش داد و گفت: «حق مردم است که بدانند مدیران ارزش کجا زندگی می کنند، چه اموالی دارند و چه فعالیت هایی انجام می دهند. بنده لیست اموالم را در مناظره هم آماده کرده بودم تا نشان دهم. قانون می گوید که این اطلاعات را باید به صورت محرمانه در اختیار قوه قضائیه قرار دهیم؛ البته بنده اعتقاد دارم که یک وجه مهم مبارزه با فساد و براق سازی این است که مردم این پرسشها را بدانند. خواهش من از دیگر نامزدها این است که جمعه هفته آینده، همگی دارایی هایمان را به اطلاع مردم برسانیم. باید مشخص باشد خودمان و بستگان درجه اول مان یعنی همسر، فرزندان، خواهران و برادران مان چه داریم، چه کار انجام می دهیم و کجا زندگی می کنیم».

    عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – محمدباقر قالیباف

    این پیشنهاد رسانه ای قالیباف باعث شد تا تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بخصوص روحانی و حتی جهانگیری در آزمون بزرگ «اعلام عمومی اموال و دارایی ها» قرار بگیرند. آزمونی که نتیجه آن در مناظره سوم بین نامزدهای انتخابات که مناظره اقتصادی است و جمعه همین هفته برگزار می شود، مشخص خواهد شد. ولی تصویر العمل نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به پیشنهاد قالیباف چه بود؟
    *از تصویر العمل عجیب جهانگیری و مشاور روحانی تا اقدام عملی میرسلیم و رئیسی
    ابتدا سید مصطفی میرسلیم در پاسخ به پرسشی راجع به اعلام اموال و دارایی های نامزدهای انتخابات در مصاحبه با یکی از رسانه ها گفت: «من صددرصد با این طرح موافقم و حاضرم این کار را انجام دهم».
    البته اوایل هفته گذشته، فیش حقوقی میرسلیم در کانال تلگرامی ستادش انتشار یافته بود و در بعضی از رسانه ها هم بازتاب پیدا کرده بود. این اقدام نشان داد که میرسلیم در این عنوان صرفا حرف نمی زد و اهل عمل است.
    سپس رضا نجابت، سخنگوی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ضمن تاکید بر اینکه رئیسی ابایی از پیوستن به پویش پیشنهادی قالیباف مبنی بر اعلام اموال و دارایی های نامزدهای انتخابات ندارد، از آمادگی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری جهت اعلام اموال و دارایی هایش در مناظره آینده خبر داد و گفت: «آقای رئیسی آمادگی دارد اموال و دارایی های خود را با شفافیت و شرح به اطلاع عموم برساند».
    البته ساعاتی قبل از انتشار مصاحبه نجابت هم حجت الاسلام رئیسی در برنامه گفتگوی خاص خبری به صورت ضمنی از اعلام آمادگی خود جهت اعلام عمومی اموال و دارایی هایش خبر داده بود و گفته بود: «بنای ما این است که براق باشد. ما نسبت به همه دولتمردان از خودم گرفته تا تک تک وزرا تا تک تک مدیران معتقدیم که هم ثروت هم درآمدها را مردم اطلاع داشته باشند و دغدغه نداشته باشند که مسئولین و دولتمردان یک محرمانگی دارند. یعنی حتما ما معتقدیم این قضیه به نفع کشور است و به نفع سلامت اداری در کشور است که مردم عزیزمان در جریان این باشند».
    صبح دیروز هم منشتر شدن یک ویدئو تصویری کوتاه در کانال تلگرامی ستاد رئیسی، میزان اموال و دارایی های این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد. در این ویدئو تصویری، حجت الاسلام رئیسی راجع به اوضاع اموال و دارایی های خود گفت: «من جز منزل شخصی که یک آپارتمان 140 متری است و یک حساب بانکی، چیز دیگری ندارم… مطلقاً اموالی مانند باغ، ویلا، سهام کارخانه ها ندارم».
    این اقدام رئیسی هم به وضوح نشان داد که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در زمینه شفافیت بخصوص شفافیت مالی صرفا حرف نمی زند و اهل برداشتن گام های عملی است.
    اما نامزدهای حامی دولت فعلی تصویر العمل مثبتی به پیشنهاد قالیباف مبنی بر اعلام عمومی اموال و دارایی ها نشان ندادند. ابتدا حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی روحانی راجع به اعلام اموال و دارایی های نامزدهای انتخابات به مردم، گفت: «مسئولان قوه مجریه مطابق قانون اموال خودشان را به قوه قضائیه اعلام کردند. امیدوار هستیم این قانون مشمول بر سایر مسئولان از جمله شهرداران نیز شود». آشنا راجع به اعلام اموال و دارایی های نامزدهای انتخابات به مردم و افکارعمومی نیز گفت: «فعلا به قوه قضائیه اعلام کنند تا بعد نوبت به مردم هم برسد».
    تاکید مشاور فرهنگی روحانی بر جایگاه قوه قضائیه جهت دریافت لیست اموال و دارایی ها و همچنین استفاده از کلمه «فعلا» در جمله نهایی ایشان به خوبی نشان داد که همانطور که آینده نگری می شد، مدیر دولت یازدهم هیچ علاقه ای به اعلام عمومی اموال و دارایی های خود تا قبل از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه ندارد.
    ساعاتی بعد هم اسحاق جهانگیری در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه آنهایی که لیست اموالشان را نداده اند ارائه کنند، گفت: «بنده تا کنون حداقل ٥ یا ٦ بار فهرست اموال خود و فرزندانم را به رییس قوه قضاییه ارائه کرده ام». جهانگیری با اعلام اینکه قوه قضاییه هر لحظه پیگیری کرده و اگر هم موردی ببیند برخورد می کند تصریح کرد: «آنهایی که فهرست اموال خود را ارائه نکرده اند شعار ندهند، اینکه می گویند بیایید لیست را به مردم دهیم شعار تبلیغاتی هست، همین آقای شهردار که این عنوان را بیان کرد باید طبق قانونی که مصوب است شهرداران کلانشهرها از جمله تهران، معاونان شهردار و شهرداران مناطق از دی ماه ٩٥ فهرست اموالشان را به قوه قضاییه می دادند، آیا تا الان فهرست اموالشان را نداده اند؟ اگر این پرسشها از حالت شعاری بیرون بیایید و حالت واقعی به خود بگیرد حرف جهت گفتن زیاد هست؛ این ها یک نقطه خاکستری در زندگی من نمی توانند پیدا کنند، از نظر سیاسی، مالی و اخلاقی به فضل الهی این گونه زندگی کرده ام، خودم و فرزندانم در این امور در نهایت احتیاط، عمل کرده ایم».
    تاکید جهانگیری بر جایگاه قوه قضائیه جهت دریافت لیست اموال و دارایی ها و اصرار صریحش مبنی بر سیاسی جلوه دادن پیشنهاد قالیباف مبنی بر اعلام عمومی این لیست به خوبی نشان داد که همانطور که آینده نگری می شد، معاون اول مدیر دولت یازدهم هم مانند مدیر خود هیچ علاقه ای به اعلام عمومی اموال و دارایی های خود تا قبل از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه ندارد.
    اما منفی ترین و عجیب ترین تصویر العمل به پیشنهاد قالیباف مبنی بر اعلام عمومی اموال و دارایی ها به وسیله سید مصطفی هاشمی طبا صورت گرفت. امروز صبح، هاشمی طبا در یک نشست خبری راجع به این پیشنهاد قالیباف گفت: «من مخالف هستم چون پیشنهاداتی که نشود از آن تصمیم درستی گرفت را مهمل می گویند. فرض کنید فردی دارایی بالایی دارد و فرد دیگری ازلحاظ مکنت کم برخوردار هست. شما کدام را گزینش می کنید؟ من می گویم دارا را گزینش می کنم و آن کسی که عرضه مال اندوزی نداشته، احتمال اینکه از این به بعد از بیت المال بردارد وجود دارد؛ و یا کسی که پول دارد از راه دزدی به دست آورده است».
    هاشمی طبا با تأکید بر اینکه نامزدها باید طبق قانون در ابتدا اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کنند، افزود: «در اسلام نیز ملاک، پرهیزگاری هست، ضمناً ممکن است کسی که به ظاهر چیزی ندارد، اموالش دست دیگران باشد و چون به خلوت می رود آن کار دیگر می کند».
    با توجه به آنچه گفته شد، آینده نگری می شود در مناظره جمعه 22 اردیبهشت، نامزدهای مخالف دولت فعلی یعنی قالیباف، رئیسی و میرسلیم میزان اموال و دارایی های خود را به صورت عمومی اعلام کنند ولی نامزدهای حامی دولت فعلی یعنی روحانی، جهانگیری و هاشمی طبا مردم را در این زمینه «محرم» نمی دانند و این کار را نخواهند کرد. در صورت تحقق این پیش بینی، به جرات می توان ادعا کرد که دولت یازدهم صرفا در زمینه شفافیت بخصوص شفافیت مالی «شعار» داده است و هیچ علاقه ای به اجرای عملی این عنوان ندارد.
    گفتنی است سالهاست که در بسیاری از کشورهای دنیا به منظور زیاد کردن کارآمدی نهادهای نظارتی و جلوگیری از فساد مالی، سیاستمداران ملزم شده است اند تا دست به انتشار عمومی فهرست اموال و دارایی های خود و خانواده خود بزنند. تعداد این کشورها مطابق با گزارش بانک جهانی در سال 2012 میلادی، 48 بوده است و طبق بررسی های کارشناسان در سال های اخیر به حدود 60 رسیده هست. بعضی از این کشورها عبارتند از: آمریکا، مکزیک، برزیل، هند، گرجستان، کرواسی، فرانسه، آرژانتین، ایتالیا، اندونزی، پاکستان و افغانستان.
    منبع: فارس
    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | محمدباقر قالیباف | ستاد انتخابات | قانون اساسی | اعلام آمادگی | قوه قضائیه | پیشنهادات | جهانگیری | انتخابات | قانونی | قالیباف


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار