chiefrie سرگرمی سرگرمی بیا تو بخندیم

chiefrie: سرگرمی سرگرمی بیا تو بخندیم کارتون منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    مدت‌ها بود که می‌گفت به علت مشغله زیاد می‌خواهد تریبون امامت جمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران را ترک کند. دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان رهبری دیگر خطیب موق

    آخر خطابه جنتی

    آخر خطابه جنتی

    عبارات مهم : ایران

    مدت ها بود که می گفت به علت مشغله زیاد می خواهد تریبون امامت جمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران را ترک کند. دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان رهبری دیگر خطیب موقت پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست. آخر خطابه های آتشین آیت الله جنتی آخر یافت.

    به گزارش ایسنا، رهبر انقلاب امروز (یک شنبه) با کناره گیری آیت الله احمد جنتی از امامت جمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران موافقت کردند. جنتی در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران و با تقدیر از اعتماد و عنایات حضرت آیت الله خامنه ای در طول این مدت، درخواست کناره گیری از امامت جمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران را مطرح کرده بود که مقام معظم رهبری با این درخواست موافقت کردند و جنتی را از این وظیفه خطیر معاف.

    احمد جنتی فرزند ملاهاشم در سال ۱۳۰۵ در اصفهان به دنیا آمده هست. او بعد از تحصیلات مقدماتی وارد حوزه علمیه قم و از شاگردان امام خمینی و آیت الله العظمی بروجردی شد. جنتی از مبارزین با رژیم شاه بود. او با عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به برنامه ریزی هماهنگ جهت برپایی راهپیماییی ها، نوشتن اعلامیه ها و ارتباط با دیگر مراکز مرتبط با نهضت امام خمینیی (ره) می پرداخت. جنتی همواره ارتباط خود را با امام (ره) حفظ می کرد تا با الهام گیریی از ایشان، از آخرین فعالیت های مبارزاتی در قم، نجف و دیگر شهرها اطلاع پیدا کند.

    او بارها در قم، رفسنجان و جزیره خارک مورد ترساندن و تعقیب رژیم شاه قرار داده شد و چند بار در قم بازداشت شد. جنتی سه نوبت به زندان رفت و مجموعاً سه ماه زندانی شد و یک بار هم دستگیر و به مدت سه سال به اسدآباد همدان تبعید شد.

    با پیروزی انقلاب اسلامی جنتی مناصب مختلفی را تجربه کرد ولی حضور در شورای نگهبان و دبیری این شورا منصبی است که از ابتدای انقلاب با نام جنتی گره خورده هست. او باسابقه ترین عضو فقهای شورای نگهبان است و بعد از منصوب شدن از سوی امام خمینی (ره) در اسفند ۱۳۵۸ در تمام ادوار شورای نگهبان حضور داشته هست. او در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان نفر شانزدهم (آخر) پایتخت کشور عزیزمان ایران به این مجلس راه یافت و از قضا به ریاست خبرگان پنجم هم رسید.

    عضویت در مجلس خبرگان رهبری و ریاست دوره پنجم (فعلی) این مجلس، عضویت در شورای بازبینی قانون اساسی، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، ریاست شرکت تبلیغات اسلامی، ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، عضویت در شورای عالی تبلیغات خارج از کشور، عضویت و ریاست شورای مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، نمایندگی مقام معظم رهبری در امور بالکان، نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، امامت جمعه موقت تهران، قم، اهواز و کرمانشاه، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، قاضی دادگاه های انقلاب اسلامی اهواز از سمت هایی است که جنتی در این دوران تجربه کرده و هنوز به بعضی از آن ها اشتغال دارد.

    پس از رحلت امام (ره)، علاوه بر بعضی خطبای پیشین، آیت الله احمد جنتی نخستین امام جمعه ای بود که از رهبر انقلاب حکم گرفت. او پیش از پایتخت کشور عزیزمان ایران خطیب جمعه قم، اهواز و کرمانشاه هم بود. جنتی در این سال ها در نماز جمعه مواضع صریحی داشته و از اینکه به یک جریان سیاسی خاص منتسب شود ابایی نداشته است.

    جنتی بعد از حوادث انتخابات ۸۸ در خطبه ای با اشاره به عاشورای ۸۸ و اینکه اگر لطف خدا و درایت مقام معظم رهبری نبود این فتنه نظام را از پای درمی آورد، گفت: اکنون این روسیاهان در منزل خود محبوس شده است اند و منتهی امکانات و وسایل زندگی، تلویزیون و رفاهیات را در منزل در اختیار دارند. اگر رافت اسلامی نبود باید اعدام می شدند.

    وی با بیان اینکه در فقه اسلامی حکم کسی که افساد فی الارض کند اعدام هست، اظهار کرد: این هایی که هشت ماه مملکت را ناامن کرده و بسیاری از جوانان اصیل بسیجی را کشتند و تخریب های بسیاری داشتند، آیا این فساد فی الارض نیست؟

    جنتی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد هم خطیب جمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران بود و معمولا در خطبه هایش به حمایت از دولت های نهم و دهم می پرداخت.

    به طور مثال زمانی که طرح پرسش از احمدی نژاد به یکی از بحث های سیاسی و رسانه ای تبدیل شده است بود، جنتی از اقدام نمایندگان مجلس مبنی بر طرح سوال، گلایه و آن را دشمن شادکن دانست، تاکید کرد: ای کاش این عنوان در وقت دیگری یا در نشست خاصی بین نمایندگان و رییس دولت مطرح می شد.

    یا در جایی دیگر جنتی در خطبه ای با اشاره به نامه احمدی نژاد به جورج بوش بیان کرد که از این نامه بوی عزت، حکمت و اقتدار به مشام می رسد و پیشنهاد کرد که متن این نامه در کتاب های درسی گنجانده شود!

    البته جنتی بعد از صحبت های احمدی نژاد راجع به رجعت هوگو چاوز در خطبه های نماز جمعه از این بیانات انتقاد کرد و گفت: ای کاش بعضی ها که می درخواست کردند بعضی پرسشها را مطرح کنند چهار تا کتاب می خواندند و چهار روز به حوزه علمیه می رفتند و بین پرسشها نقلی و عقلی تفاوت قائل می شدند. رجعت از پرسشها نقلی است و با علت نقلی ثابت می شود و نیاز به حدیث و استناد به قرآن دارد. این درجه دولتی نیست که به سینه هر کس که بخواهد بچسباند. بعد هم علما، مراجع و مسلمین را ناراحت کند، به چه مبنایی این حرف را می زند؟ چه دلیلی دارد که آدم هرچه به دهانش می آید بگوید؟

    جنتی در دولت های یازدهم و دوازدهم علی رغم دولت های نهم و دهم در خطبه های نماز جمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد رویه انتقادی خود را دنبال کرده و بعضی مواقع با بیانات جنجالی خود تصویر العمل هایی را برانگیخته است.

    او یک بار در اظهاراتی جنجالی در نماز جمعه تصریح کرد: برادران بسیجی باید به فکر باشند و هرجا انحرافی دیدند اظهار نظر کنند، همان طور که برادران شما در شرکت بسیج اساتید نامه ای در خصوص انتصاب هایی که در بعضی از وزارتخانه ها صورت گرفته امضا کردند و گویا فعلاً قصد دارند با داس فرزند های انقلابی را درو کنند. این را همه می دانند و من از آقای رییس جمهور پرسش دارم آیا این مسایل را می دانی یا نمی دانی؟ اگر می دانی وا اسفا و آیا اقدامی نمی کنی و اگر نمی دانی واحسرتا و مطالبی را که در رسانه ها در این باره منتشر می شود مطالعه کنید و اگر درست است اقدام کنید.

    اظهاراتی که با تصویر العمل هایی از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و بعضی حامیان دولت مواجه شد. البته گفته می شود که جنتی در مقام خطیب جمعه به دنبال انتقاد از رویه های اشتباه بوده است.

    سرانجام آیت الله احمد جنتی بعد از ۲۵ سال خطبه خوانی در نماز جمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران با موافقت رهبر انقلاب امروز از این سمت کنار رفت. به نظر می رسد جنتی با اوج رفتن سن و مسئولیت سنگین به عنوان دبیری شورای نگهبان که هم با قوانین مجلس سر و کار دارد و هم بر انتخابات نظارت می کند با معاف شدن از خطبه خواندن در مقام امام جمعه موقت پایتخت کشور عزیزمان ایران تلاش می کند تمرکز بیشتری را روی مسئولیت های فعلی خود داشته باشد.

    آخر خطابه جنتی

    واژه های کلیدی: ایران | اسلامی | انقلاب | انقلابی | ریاست جمهوری | مقام معظم رهبری | مجلس خبرگان رهبری | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار